Praktijkonderzoek Jaargang 38 nummer 1 2018
Alles is moeilijk voor het makkelijk wordt - Programmeren in de rekenles (Huizing, 2018)

Alles is moeilijk voor het makkelijk wordt – Programmeren in de reken-wiskundeles (jrg 38 nr. 1, 2018)

Hoe kan computational thinking op de basisschool worden ontwikkeld in combinatie met vakinhoud die al jaren op ht rooster staat? De auteur legt op praktische wijze uit hoe leerkrachten dit in de klas kunnen toepassen en bespreekt het HIP-model.

Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Ontwikkeling en Onderzoek – Haal ik de kennisbasistoets rekenen-wiskunde?

De auteurs onderzochten of er een manier was om vroegtijdig te signaleren welke pabo-studenten extra rekenhulp nodig hadden en vroeg moesten starten met de voorbereiding van de kennisbasistoets rekenen-wiskunde.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek – Basisproblemen bij kubisch vergroten (jrg 38 nr. 1, 2018)

De auteurs onderzochten wat situaties met kubisch vergroten voor pabo-studenten zo lastig maakt.

Lees verder