Doen Jaargang 7 - Nummer 2 (2019 - 2020) Gratis

Praten honderduit

Door: Marian Bruggink, Maud van Druenen, Heleen Strating, Jack Duerlings

Naar aanleiding van het in 2019 gepubliceerde peilingsonderzoek van de Inspectie van het Onderwijs over mondelinge taalvaardigheid beschrijven de auteurs de noodzaak van gerichte aandacht van leraren voor de ontwikkeling van de mondelinge taalvaardigheid van hun leerlingen. Zij pleiten er o.a. voor om kinderen meer zinvolle gelegenheden te bieden om met andere leerlingen te praten, over hun ervaringen, hun plannen of hun mening over iets. Feedback op dergelijke taaluitingen en een veilig klimaat waarin interactie een normale vorm van leren kan zijn, horen daar ook bij.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Van de redactie

Over de ervaring met een cursus over het verbeteren van publieksgerichte teksten.

Lees verder
Inhoudsopgave
Lees verder