Weten Nummer 2 - 2018

Anders kijken en gezien worden: ondersteuning van mensen met (zeer) ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen

Rede uitgesproken bij de benoeming tot hoogleraar in de Faculteit Gedrags- & Maatschappijwetenschappen met de leeropdracht Orthopedagogiek, i.h.b. mensen met ernstige meervoudige beperkingen.

Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Redactioneel

Redactioneel door hoofdredacteur Dr. Wil H.E. Buntinx.

Lees verder
Traag werken in de snelle wereld: Bottom-up ontworpen methodisch kader voor de ondersteuning van mensen met een lichte verstandelijke beperking

Het artikel doet verslag van de ontwikkeling van een methodisch kader voor de ondersteuning van mensen met een lichte verstandelijke beperking, op basis van responsieve methodologie. Dit kader leidt tot een meer emergente werkwijze dan het klassieke ‘plan-do-check-act’ (lineaire) ondersteuningsplan.

Lees verder