Weten Nummer 1 - 2010

Een scholing voor begeleiders: toename van kennis over gedragsproblemen en verbetering van fysieke interventie technieken

In deze studie wordt onderzocht in welke mate een scholingsprogramma leidt tot toename van kennis over gedragsproblemen en tot verbetering van de fysieke interventievaardigheden bij begeleiders van mensen met verstandelijke beperkingen en ernstige gedragsproblemen. Ook werd onderzocht of de uitkomsten op termijn standhouden.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Redactioneel

Redactioneel door hoofdredacteur Dr. Wil H.E. Buntinx.

Lees verder
Het fietsproject Equipe Mont Ventoux als interventie voor jongeren met een LVB en externaliserende gedragsproblemen: een evaluatieonderzoek

Verslag van een methodisch evaluatieonderzoek van een praktijkproject om sociale competenties en het zelfvertrouwen van mensen met licht verstandelijke beperkingen te bevorderen. Het artikel is relevant voor iedereen die betrokken is bij het in Nederland op meerdere plaatsen uitgevoerde fietsproject ‘Mont Ventoux’.

Lees verder