Weten Nummer 3 - 2010

Ontwikkeling van een zelfevaluatieinstrument voor de zelfstandigheidsbeleving van leerlingen met een verstandelijke beperking

Dit artikel beschrijft de ontwikkeling van een instrument dat beoogt de eigen beleving van zelfstandigheid in kaart te brengen bij jongeren (VSO-ZML leerlingen) met verstandelijke beperkingen. Volgens de auteurs kan dit instrument een rol spelen bij de inrichting van het onderwijsaanbod, het curriculum, de leeromgeving en de leerroutes.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Redactioneel

Redactioneel door hoofdredacteur Dr. Wil H.E. Buntinx.

Lees verder
Het fietsproject Equipe Mont Ventoux als interventie voor jongeren met een LVB en externaliserende gedragsproblemen: een evaluatieonderzoek

Verslag van een methodisch evaluatieonderzoek van een praktijkproject om sociale competenties en het zelfvertrouwen van mensen met licht verstandelijke beperkingen te bevorderen. Het artikel is relevant voor iedereen die betrokken is bij het in Nederland op meerdere plaatsen uitgevoerde fietsproject ‘Mont Ventoux’.

Lees verder