Weten Nummer 1 - 2010

Spel en emotioneel welbevinden bij kinderen met een verstandelijke beperking

Dit artikel gaat over de relatie tussen spel en emotioneel welbevinden bij kinderen met een verstandelijke beperking. Een empirisch onderzoek vond plaats bij 83 kinderen tussen 3 en 17 jaar. Op basis van de bevindingen worden aanbevelingen gedaan voor de begeleiding van spel bij kinderen met een verstandelijke beperking, rekening houdend met hun emotionele ontwikkelingsniveau.

Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Redactioneel

Redactioneel door hoofdredacteur Dr. Wil H.E. Buntinx.

Lees verder
Traag werken in de snelle wereld: Bottom-up ontworpen methodisch kader voor de ondersteuning van mensen met een lichte verstandelijke beperking

Het artikel doet verslag van de ontwikkeling van een methodisch kader voor de ondersteuning van mensen met een lichte verstandelijke beperking, op basis van responsieve methodologie. Dit kader leidt tot een meer emergente werkwijze dan het klassieke ‘plan-do-check-act’ (lineaire) ondersteuningsplan.

Lees verder