Editie: Nummer 1 - 2010

Redactioneel
Gratis

Door hoofdredacteur Dr. W.H.E. Buntinx.

Lees verder
Een scholing voor begeleiders: toename van kennis over gedragsproblemen en verbetering van fysieke interventie technieken

In deze studie wordt onderzocht in welke mate een scholingsprogramma leidt tot toename van kennis over gedragsproblemen en tot verbetering van de fysieke interventievaardigheden bij begeleiders van mensen met verstandelijke beperkingen en ernstige gedragsproblemen. Ook werd onderzocht of de uitkomsten op termijn standhouden.

Lees verder
De Nederlandstalige versie van de Supports Intensity Scale

Sinds de Nederlandstalige versie van de Supports Intensity Scale (SIS) in 2006 verscheen, werden meerdere studies uitgevoerd op gebied van betrouwbaarheid, validiteit en toepassingen. Dit artikel geeft een overzicht van de psychometrische eigenschappen van de SIS op basis van studies in Nederland en Vlaanderen. De uitkomsten worden vergeleken met deze uit buitenlandse studies.

Lees verder
Spel en emotioneel welbevinden bij kinderen met een verstandelijke beperking

Dit artikel gaat over de relatie tussen spel en emotioneel welbevinden bij kinderen met een verstandelijke beperking. Een empirisch onderzoek vond plaats bij 83 kinderen tussen 3 en 17 jaar. Op basis van de bevindingen worden aanbevelingen gedaan voor de begeleiding van spel bij kinderen met een verstandelijke beperking, rekening houdend met hun emotionele ontwikkelingsniveau.

Lees verder
Boeken
Gratis

Bekijk hier de uitgelichte boeken in deze editie.

Lees verder
Berichten
Gratis

Lees hier de berichten van deze editie.

Lees verder
Agenda

Bekijk hier de agenda van deze editie.

Lees verder
Publicaties
Gratis

Bekijk hier de publicaties in deze editie.

Lees verder