Editie: Nummer 4 - 2011

Boekbesprekingen 2011, nummer 4
Lees verder
Het effect van instructie en video feedback op trainervaardigheden van begeleiders tijdens training

Kinderen met een ernstige verstandelijke beperking hebben significante beperkingen in adaptieve vaardigheden als communicatieve-, zelfredzaamheid- en spelvaardigheden (SĀ­chalock et al., 2010). Zij ontwikkelen deze vaardigheden veelal niet spontaan...

Lees verder
Voorspellers van lange termijn effectbehoud van toilettraining met de procedure van respons restrict

Wanneer zindelijkheid voor urine en/of ontlasting overdag niet op een natuurlijke wijze verworven wordt, is er bij personen met een verstandelijke beperking (VB) de mogelijkheid een empirisch gevalideerde toilettraining procedure toe te passen.

Lees verder
Meedoen en erbij horen in je eigen wijk: wat is er nodig?

Een verkenning naar bevorderende en belemmerende factoren

Lees verder
De menselijke maat van de zorg

Menslievende zorg aan mensen met een lichte verstandelijke beperking
Een exploratief onderzoek

Lees verder
Burgerschapsparadigma is springlevend

over burgerschapsparadigma (1)

Lees verder