Nieuwe online omgeving voor abonnees
Lees verder

Jaargang 48 - nr. 2 - 2019

Inhoud – nr. 2, oktober 2019 – jaargang 48
Gratis
Redactioneel – nr. 2, oktober 2019 – jaargang 48

Karin Smit neemt kort de inhoud van het tijdschrift door.

Gratis
Studie(keuze)motieven van pabostudenten

Een beschrijving van een studie om inzicht te krijgen in de motieven van pabo-studenten om voor de pabo te kiezen en na de start deze opleiding voort te zetten, of te switchen en er vroegtijdig mee te stoppen.

De redactie stelt zich voor

Gerard Spaai en Evelyn van de Veen zijn nieuwe redactieleden van het tijdschrift en stellen zich voor.

Gratis
Cognitieve psychologie en onderwijs: een verslag van het onderwijscongres “Making Shift Happen”

Een verslag van het onderwijscongres dat georganiseerd is rondom John Sweller (emeritus professor, University of New South Wales) en zijn lezing over Cognitieve Belasting Theorie. Zijn theorie ligt vaak aan de basis voor argumenten voor het model van directe instructie (leren als een begeleid proces) in het debat over wat goed onderwijs is.

Bindend Studieadvies (BSA): Paardenmiddel of sluitstuk van kwaliteitszorg?

Om een beeld te krijgen van de effecten van de invoering van een Bindend Studieadvies (BSA) op het studierendement en de selectieve en verwijzende functie van het eerste studiejaar van de bacheloropleiding is een literatuuronderzoek uitgevoerd.

Gratis
Alle artikelen