Editie: Jaargang 43 - nr. 1

Inhoud
Gratis

Bekijk hier de inhoudsopgave van deze editie.

Lees verder
Redactioneel
Gratis
Lees verder
Onderwijsloopbanen aan universiteiten: kiezen voor zgn. pareltjes of voor echte onderwijsleiders?

Column door Hans van Hout.

Lees verder
Beoordelen van academische schrijfvaardigheden met digitale rubrics

Een goede rubric helpt docenten én studenten. Docenten baseren er hun beoordeling en feedback op. Studenten zien waar ze staan in hun ontwikkeling en waar ze nog aan moeten werken. Maar wat houdt het in om rubrics te maken en hoe werken rubrics precies bij de beoordeling?

Lees verder
Het effect van tussentijds toetsen op studierendement: een literatuurstudie

Toetsing is een krachtig middel om het studiegedrag van studenten te sturen. De toetsresultaten van de studenten zijn bepalend voor het rendement van een
opleiding. Omdat deze rendementen achterblijven bij de streefcijfers zoeken opleidingsteams naar manieren om het studiegedrag van studenten te sturen met interventies op toetsgebied.

Lees verder
Ervaringen van een docenten-professionaliseringstraject

OvO oktober 2003.

Lees verder