Weten Jaargang 15 nummer 2

100% van de hoogbegaafden onderpresteert

Albert Kaput werkt al meer dan vijftien jaar met hoogbegaafde kinderen binnen en buiten het reguliere onderwijs. Hij is mede-oprichter van het Centrum voor Creatief Leren in Sterksel. Een gesprek met Albert Kaput en zijn collega, klinisch psycholoog Haiko Jessurun over de ontwikkeling van hoogbegaafden, onderpresteren, passend onderwijs en passende zorg.

Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Voorwoord en Inhoud

Aandacht maakt alles mooier! Deze pay-off hanteert het Zweedse woonwarenhuis IKEA al een tijdje bij zijn reclame-uitingen. Hoe krachtig kan zo’n zinnetje zijn. Wel doen wat je zegt, natuurlijk. Maar goed, gebrek aan aandacht leidt waarschijnlijk tot niets.

Lees verder
‘Moeilijk moet’ is het motto van de hoogbegaafdheidsdidactiek

Honderden docenten leerden de afgelopen 22 jaar van haar hoe cognitief getalenteerde kinderen hun denktalent kunnen uitbouwen. En op haar 74e is Heleen Wientjes voorlopig nog niet van plan te stoppen met dit werk. Een gesprek met de nestrix van de hoogbegaafdheidsdidactiek.

Lees verder