Weten Jaargang 15 nummer 2

100% van de hoogbegaafden onderpresteert

Albert Kaput werkt al meer dan vijftien jaar met hoogbegaafde kinderen binnen en buiten het reguliere onderwijs. Hij is mede-oprichter van het Centrum voor Creatief Leren in Sterksel. Een gesprek met Albert Kaput en zijn collega, klinisch psycholoog Haiko Jessurun over de ontwikkeling van hoogbegaafden, onderpresteren, passend onderwijs en passende zorg.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Sylvia Drent: ‘Begaafde leerlingen horen er gewoon bij in het onderwijs.’

Sylvia Drent is een voorvechter voor goed onderwijs aan begaafde en hoogbegaafde kinderen. Ze is co-auteur en een van de drijvende krachten achter het Digitaal handelingsprotocol begaafdheid (DHH). Drent verschuilt zich niet, maar treedt ook niet graag op de voorgrond. Liever versterkt ze het fundament op de basisschool. Wie is Sylvia Drent? Talent legde haar negen stellingen voor.

Lees verder
Inhoud en voorwoord

Er bestaan ongelofelijk veel synoniemen van het werkwoord veranderen. Afwisselen, anders worden, changeren, kenteren, keren, omslaan, overgaan, ransformeren,
… och, en nog veel, veel meer. Het kan je niet ontgaan zijn: Talent is veranderd. Het tijdschrift is in een nieuw jasje gestoken.

Lees verder