Weten Jaargang 14 nummer 5

Iedere basisschool een Leonardo-afdeling

Vanuit zijn onderwijsverleden herinnerde schrijver Ben Daeter zich hoe moeilijk hij het vond om hoogbegaafde leerlingen nét dat te bieden wat ze nodig hadden. Hij besloot zich er eens in te verdiepen en schreef een ruim vijfhonderd pagina’s dik boek over hoogbegaafde kinderen en het Leonardo-onderwijs. ‘Het is een prachtig onderwijsconcept.’

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Sylvia Drent: ‘Begaafde leerlingen horen er gewoon bij in het onderwijs.’

Sylvia Drent is een voorvechter voor goed onderwijs aan begaafde en hoogbegaafde kinderen. Ze is co-auteur en een van de drijvende krachten achter het Digitaal handelingsprotocol begaafdheid (DHH). Drent verschuilt zich niet, maar treedt ook niet graag op de voorgrond. Liever versterkt ze het fundament op de basisschool. Wie is Sylvia Drent? Talent legde haar negen stellingen voor.

Lees verder
Inhoud en voorwoord

Er bestaan ongelofelijk veel synoniemen van het werkwoord veranderen. Afwisselen, anders worden, changeren, kenteren, keren, omslaan, overgaan, ransformeren,
… och, en nog veel, veel meer. Het kan je niet ontgaan zijn: Talent is veranderd. Het tijdschrift is in een nieuw jasje gestoken.

Lees verder