Weten Jaargang 18 nummer 4

7 tips voor goede leerstof voor hoogbegaafde kinderen

Als specialist hoogbegaafdheid krijgt Lonneke Snijder vaak de vraag welk lesmateriaal geschikt is voor deze leerlingen. In dit artikel legt zij uit waarom deze kinderen werkelijk andere leerbehoeftes hebben en geeft ze zeven tips om hoogbegaafde leerlingen gemotiveerd aan het werk te krijgen en houden.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Voorwoord en Inhoud

Aandacht maakt alles mooier! Deze pay-off hanteert het Zweedse woonwarenhuis IKEA al een tijdje bij zijn reclame-uitingen. Hoe krachtig kan zo’n zinnetje zijn. Wel doen wat je zegt, natuurlijk. Maar goed, gebrek aan aandacht leidt waarschijnlijk tot niets.

Lees verder
‘Moeilijk moet’ is het motto van de hoogbegaafdheidsdidactiek

Honderden docenten leerden de afgelopen 22 jaar van haar hoe cognitief getalenteerde kinderen hun denktalent kunnen uitbouwen. En op haar 74e is Heleen Wientjes voorlopig nog niet van plan te stoppen met dit werk. Een gesprek met de nestrix van de hoogbegaafdheidsdidactiek.

Lees verder