Weten Jaargang 15 nummer 3

APS onderzoekt effectiviteit tutorsysteem in het voortgezet onderwijs

Een tutorsysteem, begeleiding van onderbouwleerlingen door bovenbouwleerlingen in het voortgezet onderwijs, en dan speciaal voor hoogbegaafden: dat was er nog niet. Suzanne Sjoers van het onderwijsadviesbureau APS deed een projectaanvraag bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en ontwierp een onderzoeksopzet.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Inhoud Talent 5 – 2019 en Voorwoord

Heel Holland Bakt is een populair programma. Jong en oud geniet ervan. Persoonlijk heb ik meer op met het VPRO-programma ‘Taarten van Abel’. Siemon de Jong bakt in dit programma samen met zijn jonge ‘bakkersassistenten’ kleurrijke en overdadig versierde taarten. Kinderen van 9 tot 12 kunnen bakker Siemon een brief schrijven waarom zij vinden dat iemand in het zonnetje gezet moet worden en dus een taart verdient.

Lees verder
De Stelling

‘In de begeleiding van (hoog)begaafde kinderen wordt te veel nadruk gelegd op het cognitieve aspect.’

Lees verder