Weten Jaargang 15 nummer 3

APS onderzoekt effectiviteit tutorsysteem in het voortgezet onderwijs

Een tutorsysteem, begeleiding van onderbouwleerlingen door bovenbouwleerlingen in het voortgezet onderwijs, en dan speciaal voor hoogbegaafden: dat was er nog niet. Suzanne Sjoers van het onderwijsadviesbureau APS deed een projectaanvraag bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en ontwierp een onderzoeksopzet.

Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Voorwoord en Inhoud

Aandacht maakt alles mooier! Deze pay-off hanteert het Zweedse woonwarenhuis IKEA al een tijdje bij zijn reclame-uitingen. Hoe krachtig kan zo’n zinnetje zijn. Wel doen wat je zegt, natuurlijk. Maar goed, gebrek aan aandacht leidt waarschijnlijk tot niets.

Lees verder
‘Moeilijk moet’ is het motto van de hoogbegaafdheidsdidactiek

Honderden docenten leerden de afgelopen 22 jaar van haar hoe cognitief getalenteerde kinderen hun denktalent kunnen uitbouwen. En op haar 74e is Heleen Wientjes voorlopig nog niet van plan te stoppen met dit werk. Een gesprek met de nestrix van de hoogbegaafdheidsdidactiek.

Lees verder