Weten Jaargang 17 nummer 1

De noodzaak van versnellen

‘Vrijwel altijd wordt een sociaal-emotionele reden aangedragen om niet te versnellen. Terwijl dat vaak de belangrijkste reden is om het juist wel te doen. Je kunt in een klas alle lessen aanpassen, maar de sociale omgeving aanpassen is veel moeilijker, zo niet onmogelijk’, stelt dr. Lianne Hoogeveen van het CBO in Nijmegen. Een interview met Hoogeveen en haar collega dr. Stijn Smeets over de impact en de noodzaak van versnellen.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Inhoud Talent 2 – 2020
Lees verder
Eigenwijsschool

Oud nieuws wellicht, maar toch even. Elke drie jaar worden voor het PISA-onderzoek honderdduizenden 15-jarigen in 79 landen getoetst op lezen, wiskunde en natuurwetenschappen. Nederland is een van de zeven landen die een dalende trend vertonen op alle gebieden. Onderzoekers wijzen er fijntjes op dat …

Lees verder