Opinie Jaargang 21 nummer 2 2019

De Stelling

‘Wat betreft onderwijs aan hoogbegaafden staat de aansluiting tussen po en vo nog in de kinderschoenen'
Vier betrokkenen reageren hierop. Hester Loeff: 'Vo-docenten hebben vaak weinig inzicht in de problematiek van hoogbegaafde kinderen. Als er al expertise en beleid is, blijkt dit in de praktijk moeilijk om te zetten naar goede ondersteuning voor vastlopende hoogbegaafden.'

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Inhoud Talent 2 – 2020
Lees verder
Eigenwijsschool

Oud nieuws wellicht, maar toch even. Elke drie jaar worden voor het PISA-onderzoek honderdduizenden 15-jarigen in 79 landen getoetst op lezen, wiskunde en natuurwetenschappen. Nederland is een van de zeven landen die een dalende trend vertonen op alle gebieden. Onderzoekers wijzen er fijntjes op dat …

Lees verder