Aandacht maakt alles mooier! Deze pay-off hanteert het Zweedse woonwarenhuis IKEA al een tijdje bij zijn reclame-uitingen. Hoe krachtig kan zo’n zinnetje zijn. Wel doen wat je zegt, natuurlijk. Maar goed, gebrek aan aandacht leidt waarschijnlijk tot niets.
Weten
Jaargang 20 nummer 4 2018
Fantaseren in de cloud
De zes basisscholen van stichting Atrium zetten hun hoogbegaafde leerlingen uit verschillende dorpen bij elkaar samen. Niet fysiek, maar in een Klas in de Cloud. “Ik wil vooral een beroep doen op de creatieve vaardigheden van kinderen.”
Bekijk alle artikelen uit deze editie‘Moeilijk moet’ is het motto van de hoogbegaafdheidsdidactiek
Honderden docenten leerden de afgelopen 22 jaar van haar hoe cognitief getalenteerde kinderen hun denktalent kunnen uitbouwen. En op haar 74e is Heleen Wientjes voorlopig nog niet van plan te stoppen met dit werk. Een gesprek met de nestrix van de hoogbegaafdheidsdidactiek.