Weten Jaargang 12 nummer 5

Hoogbegaafd zijn én beelddenker maakt je dubbel anders

Hoe anders ziet het leven er uit als je hoogbegaafd bent én beelddenker? Bas (11) en Ayrton (8), geholpen door hun moeders, schetsen een plaatje op basis van hun eigen ervaringen. ‘Als op een school een klasgenootje onderuit gaat in de gang, kan hij daar de hele dag door van slag zijn. Dat beeld van het vallende kind blijft hij maar voor zich zien.’

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Sylvia Drent: ‘Begaafde leerlingen horen er gewoon bij in het onderwijs.’

Sylvia Drent is een voorvechter voor goed onderwijs aan begaafde en hoogbegaafde kinderen. Ze is co-auteur en een van de drijvende krachten achter het Digitaal handelingsprotocol begaafdheid (DHH). Drent verschuilt zich niet, maar treedt ook niet graag op de voorgrond. Liever versterkt ze het fundament op de basisschool. Wie is Sylvia Drent? Talent legde haar negen stellingen voor.

Lees verder
Inhoud en voorwoord

Er bestaan ongelofelijk veel synoniemen van het werkwoord veranderen. Afwisselen, anders worden, changeren, kenteren, keren, omslaan, overgaan, ransformeren,
… och, en nog veel, veel meer. Het kan je niet ontgaan zijn: Talent is veranderd. Het tijdschrift is in een nieuw jasje gestoken.

Lees verder