Weten Jaargang 17 nummer 2

Hoogbegaafdheid in Nederland door een Amerikaanse bril

Twee uitwisselingsstudenten van de University of Florida, Molly Ahearn (22 jaar) en Gayle Courtney (21 jaar), kwamen van september tot en met november 2014 naar het Radboud Centrum voor Begaafdheidsonderzoek (Radboud CBO) met één doel: het onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen in Nederland leren kennen. Wat was hun indruk?

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Sylvia Drent: ‘Begaafde leerlingen horen er gewoon bij in het onderwijs.’

Sylvia Drent is een voorvechter voor goed onderwijs aan begaafde en hoogbegaafde kinderen. Ze is co-auteur en een van de drijvende krachten achter het Digitaal handelingsprotocol begaafdheid (DHH). Drent verschuilt zich niet, maar treedt ook niet graag op de voorgrond. Liever versterkt ze het fundament op de basisschool. Wie is Sylvia Drent? Talent legde haar negen stellingen voor.

Lees verder
Inhoud en voorwoord

Er bestaan ongelofelijk veel synoniemen van het werkwoord veranderen. Afwisselen, anders worden, changeren, kenteren, keren, omslaan, overgaan, ransformeren,
… och, en nog veel, veel meer. Het kan je niet ontgaan zijn: Talent is veranderd. Het tijdschrift is in een nieuw jasje gestoken.

Lees verder