Weten Jaargang 13 nummer 2

In- of exclusief onderwijs voor hoogbegaafden? Zo zwart-wit is het helemaal niet

‘Houd hoogbegaafde kinderen zo veel mogelijk binnen het reguliere onderwijs’, vindt Sylvia Drent, adviseur hoogbegaafdheid in het basisonderwijs. ‘Veel hoogbegaafde kinderen denken heel anders en komen pas in een Leonardoklas aan hun trekken, vindt Natasja Vranken, directeur van de Leonardostichting. In een gesprek onderbouwen de twee bevlogen vrouwen hun stelling, die helemaal niet zo zwart-wit blijkt te zijn.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Vooruit: Codes maken en kraken

Codes bedenken is een veeleisend denkwerkje, vooral wanneer je ze ook moet beveiligen tegen kraken door je medespelers. Een opdracht voor analytische denkers, met veel mogelijkheden om de opdracht moeilijker te maken.

Lees verder
Inhoud Talent 1 – 2020
Lees verder