Weten Jaargang 18 nummer 4

‘In theorie klinkt alles zo logisch’

Wil je weten welke implicaties hoogbegaafdheid op het fysieke, muzikale, sociale en creatieve vlak heeft? En wil je bijvoorbeeld ook meer weten van de behoeften en angsten van een hoogbegaafde leerling? Dan moet je de wetenschappelijke opleiding tot hoogbegaafdheids-specialist volgen. Interview met Martine Grummer, zij voltooide als eerste de master 'Gifted Education' aan Radboud Universiteit

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Voorwoord en Inhoud

Aandacht maakt alles mooier! Deze pay-off hanteert het Zweedse woonwarenhuis IKEA al een tijdje bij zijn reclame-uitingen. Hoe krachtig kan zo’n zinnetje zijn. Wel doen wat je zegt, natuurlijk. Maar goed, gebrek aan aandacht leidt waarschijnlijk tot niets.

Lees verder
‘Moeilijk moet’ is het motto van de hoogbegaafdheidsdidactiek

Honderden docenten leerden de afgelopen 22 jaar van haar hoe cognitief getalenteerde kinderen hun denktalent kunnen uitbouwen. En op haar 74e is Heleen Wientjes voorlopig nog niet van plan te stoppen met dit werk. Een gesprek met de nestrix van de hoogbegaafdheidsdidactiek.

Lees verder