Weten Jaargang 19 nummer 6

‘Je zou denken dat de universiteit een betere omgeving voor hoogbegaafden is’

Interview met studente Eva Fens (20). Ze heeft al lange tijd interesse in het thema hoogbegaafdheid. Zelf heeft ze een klas overgeslagen en ook haar profielwerkstuk op de middelbare school weidde ze aan dit onderwerp. Voor haar eindonderzoek van de studie Social Sciences, Liberal Arts and Sciences aan Tilburg University duikt ze wederom in het thema hoogbegaafdheid.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Sylvia Drent: ‘Begaafde leerlingen horen er gewoon bij in het onderwijs.’

Sylvia Drent is een voorvechter voor goed onderwijs aan begaafde en hoogbegaafde kinderen. Ze is co-auteur en een van de drijvende krachten achter het Digitaal handelingsprotocol begaafdheid (DHH). Drent verschuilt zich niet, maar treedt ook niet graag op de voorgrond. Liever versterkt ze het fundament op de basisschool. Wie is Sylvia Drent? Talent legde haar negen stellingen voor.

Lees verder
Inhoud en voorwoord

Er bestaan ongelofelijk veel synoniemen van het werkwoord veranderen. Afwisselen, anders worden, changeren, kenteren, keren, omslaan, overgaan, ransformeren,
… och, en nog veel, veel meer. Het kan je niet ontgaan zijn: Talent is veranderd. Het tijdschrift is in een nieuw jasje gestoken.

Lees verder