Weten Jaargang 12 nummer 2

Multimedia en de WIFIgeneratie’

De Rolling Stones zongen het al in de zestiger jaren: ‘Kids are different today’. Zelfs in de oudheid werd al bezorgd gereageerd op de ‘jeugd van tegenwoordig’. De klinkende namen voor de generatie die nu opgroeit – generatie Einstein, WIFI-generatie, screenagers, Homo Zappiens – lijken te benadrukken dat er deze keer echt iets bijzonders aan de hand is.

Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Voorwoord en Inhoud

Aandacht maakt alles mooier! Deze pay-off hanteert het Zweedse woonwarenhuis IKEA al een tijdje bij zijn reclame-uitingen. Hoe krachtig kan zo’n zinnetje zijn. Wel doen wat je zegt, natuurlijk. Maar goed, gebrek aan aandacht leidt waarschijnlijk tot niets.

Lees verder
‘Moeilijk moet’ is het motto van de hoogbegaafdheidsdidactiek

Honderden docenten leerden de afgelopen 22 jaar van haar hoe cognitief getalenteerde kinderen hun denktalent kunnen uitbouwen. En op haar 74e is Heleen Wientjes voorlopig nog niet van plan te stoppen met dit werk. Een gesprek met de nestrix van de hoogbegaafdheidsdidactiek.

Lees verder