Weten Jaargang 17 nummer 4

‘Nerd als geuzennaam’

In de afgelopen jaren vertelden tientallen kinderen en jongeren in Talent over een boek dat indruk op hen gemaakt had. Ook lieten ze zich uit over zichzelf, over vriendschap, over school, over hoe ze hun eigen talenten probeerden te ontplooien en soms over hun worsteling met hoogbegaafd zijn en zich niet begrepen te voelen. Talent belde vier van hen op met de vraag: ‘Hoe is het nu met jou?’

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Voorwoord en inhoud nummer 3 – 2019

Goed of niet goed
Gedogen. Het juridisch woordenboek heeft het over dulden, verdragen, door de vingers zien. De overheid staat oogluikend toe dat bepaalde wettelijke voorschriften worden overtreden. Bijvoorbeeld de verhandeling van softdrugs in coffeeshops of het niet handhaven van de strenge regels met betrekking tot het asielbeleid omdat we het heel inhumaan vinden om kinderen die hier opgegroeid én geworteld zijn uit te wijzen. ....

Lees verder
10 Tips van Franka: Begaafd begeleiden? Begin er gewoon aan!

Franka van Vlokhoven, intern begeleider op Jenaplanschool de Klimboom in Hendrik-Ido-Ambacht, heeft veel ervaring in het herkennen van, en lesgeven aan, hoogbegaafde leerlingen. Omdat ze merkte dat collega-leerkrachten zich daar soms onzeker over voelen, schreef ze een boek vol praktische adviezen en handvatten. Talent zette met Franka de belangrijkste tips op een rij.

Lees verder