Weten Jaargang 14 nummer 2

‘Respect voor individualiteit’

Een gesprek met schrijfster Irene Ypenburg en collega-schrijver en hoogleraar ontwikkelingspsychologie Franz Mönks is gezellig, heeft een hoge informatiedichtheid en gaat van de hak op de tak. Maar wel met een duidelijke visie op hoogbegaafdheid: ‘Onderwijs voor begaafden moet geïnstitutionaliseerd worden op de basisscholen, dat is echt een zin die je in het artikel moet zetten.’ door Priscilla Keeman

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Sylvia Drent: ‘Begaafde leerlingen horen er gewoon bij in het onderwijs.’

Sylvia Drent is een voorvechter voor goed onderwijs aan begaafde en hoogbegaafde kinderen. Ze is co-auteur en een van de drijvende krachten achter het Digitaal handelingsprotocol begaafdheid (DHH). Drent verschuilt zich niet, maar treedt ook niet graag op de voorgrond. Liever versterkt ze het fundament op de basisschool. Wie is Sylvia Drent? Talent legde haar negen stellingen voor.

Lees verder
Inhoud en voorwoord

Er bestaan ongelofelijk veel synoniemen van het werkwoord veranderen. Afwisselen, anders worden, changeren, kenteren, keren, omslaan, overgaan, ransformeren,
… och, en nog veel, veel meer. Het kan je niet ontgaan zijn: Talent is veranderd. Het tijdschrift is in een nieuw jasje gestoken.

Lees verder