Doen Jaargang 20 nummer 6 2018

Rubriek Vooruit: Leer achteruit denken

Leer achteruit denken voor een reclameboodschap. In deze les worden de leerlingen aan het werk gezet om een reclameposter te maken. Het gaat erom dat ze: 1. De sterkste boodschap bedenken. 2 Zich niet verliezen in details. 3. Beginnen met het einddoel in zicht: wat moet het publiek van de boodschap onthouden? En vandaar terugwerken: hoe moet de poster dan opgezet worden?

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Inhoud Talent 5 – 2019 en Voorwoord

Heel Holland Bakt is een populair programma. Jong en oud geniet ervan. Persoonlijk heb ik meer op met het VPRO-programma ‘Taarten van Abel’. Siemon de Jong bakt in dit programma samen met zijn jonge ‘bakkersassistenten’ kleurrijke en overdadig versierde taarten. Kinderen van 9 tot 12 kunnen bakker Siemon een brief schrijven waarom zij vinden dat iemand in het zonnetje gezet moet worden en dus een taart verdient.

Lees verder
De Stelling

‘In de begeleiding van (hoog)begaafde kinderen wordt te veel nadruk gelegd op het cognitieve aspect.’

Lees verder