Doen Jaargang 20 nummer 6 2018

Rubriek Vooruit: Leer achteruit denken

Leer achteruit denken voor een reclameboodschap. In deze les worden de leerlingen aan het werk gezet om een reclameposter te maken. Het gaat erom dat ze: 1. De sterkste boodschap bedenken. 2 Zich niet verliezen in details. 3. Beginnen met het einddoel in zicht: wat moet het publiek van de boodschap onthouden? En vandaar terugwerken: hoe moet de poster dan opgezet worden?

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Voorwoord en Inhoud

Aandacht maakt alles mooier! Deze pay-off hanteert het Zweedse woonwarenhuis IKEA al een tijdje bij zijn reclame-uitingen. Hoe krachtig kan zo’n zinnetje zijn. Wel doen wat je zegt, natuurlijk. Maar goed, gebrek aan aandacht leidt waarschijnlijk tot niets.

Lees verder
‘Moeilijk moet’ is het motto van de hoogbegaafdheidsdidactiek

Honderden docenten leerden de afgelopen 22 jaar van haar hoe cognitief getalenteerde kinderen hun denktalent kunnen uitbouwen. En op haar 74e is Heleen Wientjes voorlopig nog niet van plan te stoppen met dit werk. Een gesprek met de nestrix van de hoogbegaafdheidsdidactiek.

Lees verder