Weten Jaargang 16 nummer 6

Succesvolle aanpak onderpresteerders

Soms zitten jongeren niet lekker in hun vel en lopen vast op school. Als extra bijles niet werkt, hebben ouders en kind vaak geen idee wat ze dan moeten doen. Gebrek aan motivatie, vermijdingsgedrag op leergebied en slechtere schoolprestaties blijken soms hardnekkig te zijn. Directeur Marianne de Bruijn en psycholoog Hanke de Kock, oprichters van Leren&Zo, weten dat dit moeilijk grijpbare probleem vooral voorkomt bij (hoog)begaafde kinderen.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Sylvia Drent: ‘Begaafde leerlingen horen er gewoon bij in het onderwijs.’

Sylvia Drent is een voorvechter voor goed onderwijs aan begaafde en hoogbegaafde kinderen. Ze is co-auteur en een van de drijvende krachten achter het Digitaal handelingsprotocol begaafdheid (DHH). Drent verschuilt zich niet, maar treedt ook niet graag op de voorgrond. Liever versterkt ze het fundament op de basisschool. Wie is Sylvia Drent? Talent legde haar negen stellingen voor.

Lees verder
Inhoud en voorwoord

Er bestaan ongelofelijk veel synoniemen van het werkwoord veranderen. Afwisselen, anders worden, changeren, kenteren, keren, omslaan, overgaan, ransformeren,
… och, en nog veel, veel meer. Het kan je niet ontgaan zijn: Talent is veranderd. Het tijdschrift is in een nieuw jasje gestoken.

Lees verder