Weten Jaargang 16 nummer 6

‘Via interesse leren’

Het hoogbegaafdenbeleid van het College Hageveld biedt leerlingen een maximale flexibiliteit. ‘Alles mag, als het maar goed is voor de leerling’, zegt rector Wille Straathof. Het is een hele operatie om de vele ideeën om hoogbegaafden passend onderwijs te bieden uit te werken en om te zetten naar de praktijk. ‘We zijn op weg, maar we zijn wel op de goede weg’.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Sylvia Drent: ‘Begaafde leerlingen horen er gewoon bij in het onderwijs.’

Sylvia Drent is een voorvechter voor goed onderwijs aan begaafde en hoogbegaafde kinderen. Ze is co-auteur en een van de drijvende krachten achter het Digitaal handelingsprotocol begaafdheid (DHH). Drent verschuilt zich niet, maar treedt ook niet graag op de voorgrond. Liever versterkt ze het fundament op de basisschool. Wie is Sylvia Drent? Talent legde haar negen stellingen voor.

Lees verder
Inhoud en voorwoord

Er bestaan ongelofelijk veel synoniemen van het werkwoord veranderen. Afwisselen, anders worden, changeren, kenteren, keren, omslaan, overgaan, ransformeren,
… och, en nog veel, veel meer. Het kan je niet ontgaan zijn: Talent is veranderd. Het tijdschrift is in een nieuw jasje gestoken.

Lees verder