Weten Jaargang 16 nummer 5

‘Visie en praktijk zijn één op het Ludgercollege’

Het hoogbegaafdenbeleid van het Ludger College in Doetinchem staat als een huis. En ‘het sijpelt door’, zegt Hulsen, de rector. Ook leerlingen van de mavo en de havo profiteren van de ervaringen opgedaan bij het ontwikkelen van het programma voor hoogbegaafde leerlingen. Wat zijn de sleutels tot dit succes?

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Sylvia Drent: ‘Begaafde leerlingen horen er gewoon bij in het onderwijs.’

Sylvia Drent is een voorvechter voor goed onderwijs aan begaafde en hoogbegaafde kinderen. Ze is co-auteur en een van de drijvende krachten achter het Digitaal handelingsprotocol begaafdheid (DHH). Drent verschuilt zich niet, maar treedt ook niet graag op de voorgrond. Liever versterkt ze het fundament op de basisschool. Wie is Sylvia Drent? Talent legde haar negen stellingen voor.

Lees verder
Inhoud en voorwoord

Er bestaan ongelofelijk veel synoniemen van het werkwoord veranderen. Afwisselen, anders worden, changeren, kenteren, keren, omslaan, overgaan, ransformeren,
… och, en nog veel, veel meer. Het kan je niet ontgaan zijn: Talent is veranderd. Het tijdschrift is in een nieuw jasje gestoken.

Lees verder