Redactioneel Jaargang 21 nummer 1 2019 Gratis

Voorwoord en Inhoud

Door: Frank Stienissen

Aandacht maakt alles mooier! Deze pay-off hanteert het Zweedse woonwarenhuis IKEA al een tijdje bij zijn reclame-uitingen. Hoe krachtig kan zo’n zinnetje zijn. Wel doen wat je zegt, natuurlijk. Maar goed, gebrek aan aandacht leidt waarschijnlijk tot niets.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Inhoud en voorwoord

De nood is ineens zo hoog, dat schijnbaar alle onderwijswetten gebroken worden. Wat is of gaat er nog normaal? Renata Hamsikova schreef in een mail aan haar achterban: ‘Nu thuisonderwijs ineens mogelijk is zonder een rechtszaak, is het fijn om te ervaren hoe je hoogbegaafde kind thuis leert en zich ontwikkelt. ...

Lees verder
De Stelling: ‘Ouders moeten hun hoogbegaafde kind meer ruimte geven’

In 2017 kopte het Algemeen Dagblad: ‘Wonderkind Laurent (7) doet hartonderzoek in het AMC’. Laurent Simons had net de eerste twee jaar van het gymnasium afgerond en besloot zijn vakantie in het AMC door te brengen. Dat meldde de vader van Laurent. ‘Laurent doet zelf liever geen interviews. Hij is meer een denker dan een prater’, vertelde hij aan de verslaggever van de krant. ...

Lees verder