Redactioneel Jaargang 21 nummer 1 2019 Gratis

Voorwoord en Inhoud

Door: Frank Stienissen

Aandacht maakt alles mooier! Deze pay-off hanteert het Zweedse woonwarenhuis IKEA al een tijdje bij zijn reclame-uitingen. Hoe krachtig kan zo’n zinnetje zijn. Wel doen wat je zegt, natuurlijk. Maar goed, gebrek aan aandacht leidt waarschijnlijk tot niets.

‘Moeilijk moet’ is het motto van de hoogbegaafdheidsdidactiek

Honderden docenten leerden de afgelopen 22 jaar van haar hoe cognitief getalenteerde kinderen hun denktalent kunnen uitbouwen. En op haar 74e is Heleen Wientjes voorlopig nog niet van plan te stoppen met dit werk. Een gesprek met de nestrix van de hoogbegaafdheidsdidactiek.

Lees verder
We moeten hoogbegaafden beter leren relativeren. Nobody is perfect.

Deze keer luidt onze stelling: We moeten hoogbegaafden beter leren relativeren. Nobody is perfect.
Vier (ervarings)deskundigen over succesangst en faalangst, over de rol die perfectionisme hierbij speelt en mogelijke andere blokkades.

Lees verder