Volgens Bartjens Rekenspellenwedstrijd (Harten, 2019)
Spel insturen voor rekenspellenwedstrijd: tot 21 februari
Lees verder

Jaargang 39 nummer 4 2020

Ontwikkeling en onderzoek: Het bevorderen van creativiteit in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool (jrg 39 nr 4, 2020)

De auteur onderzocht in haar promotieonderzoek hoe creativiteit van (bovenbouw)leerlingen kan worden bevorderd in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool.

Gratis
Ontwikkeling en onderzoek: Reken-wiskundeonderwijs voor (potentieel) hoogpresterende basisschoolleerlingen (jrg 39 nr 4, 2020)

De Inspectie van het Onderwijs onderzocht op 197 basisscholen hoe het reken-wiskundeonderwijs aan (potentieel) hoogpresterende leerlingen wordt vormgegeven. In dit onderzoek werd gekeken naar mogelijk effectieve onderwijskenmerken op 4 niveaus: de leraar, de les, de school en de leerling.

Gratis
Redactioneel – De wiskunde van kleuters (jrg 39 nr 4, 2020)

Hoofdredacteur Cathe Notten bespreekt de artikelen uit deze editie van Volgens Bartjens.

De leerkracht als model – een reflectie op het gebruik van een instructiemodel bij kleuters (jrg 39 nr 4, 2020)

Van de leerkracht wordt gevraagd om interventies in te zetten die aansluiten bij het leren van de kinderen. De interventies moeten bij voorkeur aansluiten bij het spel van de kinderen. Maar hoe doe je dat zonder de intense betrokkenheid te verstoren?

Bewijs uit het gerijmde – Lerarentekort (jrg 39 nr 4, 2020)
Volgens Bartjens heeft iets gezien (jrg 39 nr 4, 2020)V

Volgens Bartjens zag mooie idee├źn op www.slimmekleuters.nl.

Alle artikelen