Weten Jaargang 20 nummer 5 2001

2400, daar hoef je niet eens naar te kijken! Getalgevoel als grondslag voor reken-wiskundige kennis

Kees Buijs schrijft over getallen en getalrelaties. Hij laat zien met hoeveel plezier kinderen onderzoek doen naar getallen. De leerlingen verdelen getallen op grond van eigenschappen in groepen en ontwikkelen zo hun getalgevoel en rekenvaardigheid.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Meetkunst op de Pabo Hogeschool Rotterdam (Jrg. 38 nr. 4, 2019)

Wat hebben tweedejaars pabostudenten nodig om een meetkunstactiviteit te doordenken, te ontwerpen en uit te voeren op de basisschool?

Lees verder
Een ezel stoot zich in het algemeen… Reflectie naar aanleiding van de PME42 in UlmeĆ„, Zweden (jrg. 38 nr.4, 2019)

In dit artikel worden belangrijke vragen over het onderwijs aangestipt naar aanleiding van het bezoek aan een conferentie.

Lees verder