Jaargang 35 nummer 2 2015
Bij de tijd - Groep 4 oefent klokkijken met apps - Volgens Bartjens jrg 35 nr. 4 (Marine den Engelsen en Eveline Kaleveld, 2017)

Bij de tijd – Oefenen en automatiseren

Veel kinderen vinden klokkijken lastig en methodes gaan vaak met grote stappen door de stof heen. Met apps kunnen leerlingen gericht oefenen op hun eigen niveau. Dat vraagt om kennis van apps van de leerkracht.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Ontwikkeling en onderzoek: Het bevorderen van creativiteit in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool (jrg 39 nr 4, 2020)

De auteur onderzocht in haar promotieonderzoek hoe creativiteit van (bovenbouw)leerlingen kan worden bevorderd in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek: Reken-wiskundeonderwijs voor (potentieel) hoogpresterende basisschoolleerlingen (jrg 39 nr 4, 2020)

De Inspectie van het Onderwijs onderzocht op 197 basisscholen hoe het reken-wiskundeonderwijs aan (potentieel) hoogpresterende leerlingen wordt vormgegeven. In dit onderzoek werd gekeken naar mogelijk effectieve onderwijskenmerken op 4 niveaus: de leraar, de les, de school en de leerling.

Lees verder