Weten Jaargang 37 nummer 4 2018
Een objectieve meting van het niveau - Eindtoetsen vergeleken - Volgens Bartjens (Harten, 2018)

Een objectieve meting van het niveau – Kiezen uit de verplichte eindtoetsen (Jrg. 37 nr. 4, 2018)

Tegenwoordig kunnen scholen kiezen uit zes eindtoetsen. Wat zijn de verschillen tussen deze eindtoetsen en hoe kies je een eindtoets die goed bij de school en je leerlingen past? Corinne Harten vergeleek de verschillende toetsen.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Ontwikkeling en Onderzoek – Ruim 50 jaar ontwikkeling reken-wiskundeonderwijs (jrg 39 nr 3, 2020)

De ontwikkeling van het reken-wiskundeonderwijs is een product van de tijd. Dat gold voor de periode kort na de 2e wereldoorlog en dat geldt op dit moment. In dit artikel geven de auteurs een overzicht van de ontwikkeling van het reken-wiskundeonderwijs tussen de jaren vijftig van de vorige eeuw en nu.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek – Wiskunde is overal (jrg 39 nr. 3, 2020)

Door de samenwerking tussen onderzoekers en professionals in voorschool en onderbouw van de basisschool in de professionele leergemeenschappen (PLG's) binnen het project 'Rekenen op spel' hebben docent-onderzoekers ervaren op welke manier professionalisering op het gebied van wiskundestimulering in de context van spontaan spel op gang komt.

Lees verder