Weten Jaargang 36 nummer 3 2017 Gratis

Ontwikkeling en onderzoek – Handelingsgericht diagnostisch onderzoek bij rekenen (RD4) (jrg 36 nr. 3, 2017)

Door: Bunck, M.-J., Terlien, E., & Van Groenestijn, M.

In dit artikel wordt uiteengezet hoe het diagnostisch rekeninstrument RD4 werd ontwikkeld.

Bron: Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 36(3), 50-57
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Ontwikkeling en onderzoek – Meetkunstnascholing, de plek voor ontwikkeling van professionele vaardigheden (jrg 38 nr 3, 2019)

Het Meetkunstproject richt zich op het versterken van creativiteit door het koppelen van beeldende kunst en het onderdeel meetkunde uit rekenen- wiskunde in lessen. Belangrijk hierbij is de wijze waarop leerkrachten hun leerlingen in deze lessen ondersteunen en motiveren.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek – Wat werkt (niet) in het reken-wiskundeonderwijs? (jrg 38 nr. 3, 2019)

Review van wetenschappelijk onderzoek naar de samenhang tussen het onderwijsleerproces en reken-wiskundeprestaties van leerlingen in het basisonderwijs.

Lees verder