Weten Jaargang 20 nummer 3 2001

Hoe bollebozen rekenen – Inzicht in denkprocessen van begaafde rekenaars – Jo Nelissen

Begaafde kinderen willen net als andere kinderen graag hun rekenidee├źn met anderen uitwisselen. Het enige waarin ze zich onderscheiden is dat zij na een opgelost vraagstuk meteen een nieuwe opgave willen krijgen om hun nieuwe inzicht op uit te proberen.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Ontwikkeling en onderzoek – Meetkunstnascholing, de plek voor ontwikkeling van professionele vaardigheden (jrg 38 nr 3, 2019)

Het Meetkunstproject richt zich op het versterken van creativiteit door het koppelen van beeldende kunst en het onderdeel meetkunde uit rekenen- wiskunde in lessen. Belangrijk hierbij is de wijze waarop leerkrachten hun leerlingen in deze lessen ondersteunen en motiveren.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek – Wat werkt (niet) in het reken-wiskundeonderwijs? (jrg 38 nr. 3, 2019)

Review van wetenschappelijk onderzoek naar de samenhang tussen het onderwijsleerproces en reken-wiskundeprestaties van leerlingen in het basisonderwijs.

Lees verder