Weten Jaargang 28 nummer 3 2009

Hoe schrijf je dat netjes op? – Kees Buijs

Leerlingen die leren hoe ze bij het oplossen van rekenvraagstukken systematisch hulpnotaties en kladpapier kunnen gebruiken scoren niet alleen beter, maar werken ook overzichtelijker. Een verslag van een onderwijsexperiment.

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Meetkunst op de Pabo Hogeschool Rotterdam (Jrg. 38 nr. 4, 2019)

Wat hebben tweedejaars pabostudenten nodig om een meetkunstactiviteit te doordenken, te ontwerpen en uit te voeren op de basisschool?

Lees verder
Een ezel stoot zich in het algemeen… Reflectie naar aanleiding van de PME42 in Ulmeå, Zweden (jrg. 38 nr.4, 2019)

In dit artikel worden belangrijke vragen over het onderwijs aangestipt naar aanleiding van het bezoek aan een conferentie.

Lees verder