Jaargang 26 nummer 5 2007

Iedereen kan zijn steentje bijdragen – betekenis onderwijs in de onderbouw en op de Pabo

Leerkrachten die in hun onderwijs aansluiten bij wat leerlingen interesseert en bezighoudt kunnen rekenen op hun betrokkenheid. Dat onderwijs is per definitie betekenisvol voor de leerlingen, maar is het daarmee ook leerzaam?

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Meetkunst op de Pabo Hogeschool Rotterdam (Jrg. 38 nr. 4, 2019)

Wat hebben tweedejaars pabostudenten nodig om een meetkunstactiviteit te doordenken, te ontwerpen en uit te voeren op de basisschool?

Lees verder
Een ezel stoot zich in het algemeen… Reflectie naar aanleiding van de PME42 in UlmeĆ„, Zweden (jrg. 38 nr.4, 2019)

In dit artikel worden belangrijke vragen over het onderwijs aangestipt naar aanleiding van het bezoek aan een conferentie.

Lees verder