Praktijkonderzoek Jaargang 38 nummer 3 2019 Gratis

Ontwikkeling en onderzoek – Meetkunstnascholing, de plek voor ontwikkeling van professionele vaardigheden (jrg 38 nr 3, 2019)

Door: Wijers, M. & Verweij, I.A. (2019).

Het Meetkunstproject richt zich op het versterken van creativiteit door het koppelen van beeldende kunst en het onderdeel meetkunde uit rekenen- wiskunde in lessen. Belangrijk hierbij is de wijze waarop leerkrachten hun leerlingen in deze lessen ondersteunen en motiveren.

De leerkrachten in het Meetkunstproject krijgen nascholing waarin ze onder andere de Meetkunstlessen voorbereiden en nabespreken. De effecten van de nascholing en de lessen worden in het project onderzocht. In dit artikel wordt nagegaan hoe de leerkrachten de nascholing evalueren en wordt de vraag onderzocht welke aspecten van de nascholing leiden tot inbedding van de ideeën in de schoolpraktijk en hoe die inbedding er volgens de leerkrachten uitziet.

Bron: Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 38(3), 50-54
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Meetkunst op de Pabo Hogeschool Rotterdam (Jrg. 38 nr. 4, 2019)

Wat hebben tweedejaars pabostudenten nodig om een meetkunstactiviteit te doordenken, te ontwerpen en uit te voeren op de basisschool?

Lees verder
Een ezel stoot zich in het algemeen… Reflectie naar aanleiding van de PME42 in Ulmeå, Zweden (jrg. 38 nr.4, 2019)

In dit artikel worden belangrijke vragen over het onderwijs aangestipt naar aanleiding van het bezoek aan een conferentie.

Lees verder