Weten Jaargang 31 nummer 3 2012

Methodelas(t); overgang naar perspectiefrijk onderwijs

Dirk van der Straaten, Frans Moerlands en Joris den Ouden beschrijven in dit artikel hoe je het beste van een oude naar een nieuwe rekenmethode kunt overstappen door gebruik van de metafoor van een "goede las".

Bekijk alle artikelen uit deze editie
Wilt u dit hele artikel lezen?
Neem een abonnement
Meetkunst op de Pabo Hogeschool Rotterdam (Jrg. 38 nr. 4, 2019)

Wat hebben tweedejaars pabostudenten nodig om een meetkunstactiviteit te doordenken, te ontwerpen en uit te voeren op de basisschool?

Lees verder
Een ezel stoot zich in het algemeen… Reflectie naar aanleiding van de PME42 in UlmeĆ„, Zweden (jrg. 38 nr.4, 2019)

In dit artikel worden belangrijke vragen over het onderwijs aangestipt naar aanleiding van het bezoek aan een conferentie.

Lees verder