Weten Jaargang 37 nummer 1 2017 Gratis
Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek - 35e Panama-conferentie Goed en fout in het reken-wiskundeonderwijs (Keijzer, 2017)

Ontwikkeling en onderzoek – 35e Panama-conferentie: Goed en fout in het rekenonderwijs (jrg 37 nr. 1, 2017)

Door: Keijzer, R, Van Doornik- Beemer, H., & Spitz, L.(2017)

Eind januari 2017 vond de 35e Panama-conferentie plaats. Die richtte zich op verschillende aspecten van ‘goed’ en ‘fout’ in het reken-wiskundeonderwijs. Aanleiding voor dit thema was onder andere de publicatie van het TIMSS onderzoek, waaruit bleek dat er in Nederland de afgelopen 20 jaar sprake is van een significante geringe daling in het onderwijsniveau voor rekenen-wiskunde.

Bron: Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(1), 45-52
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Verslag van de 37e Panama-conferentie ‘Rekenen-wiskunde DOEN’ (Jrg 38 nr 5, 2019)
Lees verder
Directe instructie en probleemoplossen op basis van een cognitieve onderwijstheorie (jrg 38 nr 5, 2019)
Lees verder