Weten Jaargang 37 nummer 5 2018 Gratis
Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek - Verslag van de 36e Panamaconferentie (Keijzer, 2018)

Ontwikkeling en onderzoek – Verslag 36e Panama-conferentie. Rekenen een hele kunst (jrg 37 nr. 5 2018)

Door: Keijzer, R., Bunck, M.-J., & Van Gool, A. (2018).

Een verslag van de afgelopen Panama-conferentie met het thema ‘Rekenen een hele kunst’. De stand van zaken wordt geschetst bij het denken over rekenen-wiskunde in de basisschool en in het opleidingsonderwijs. Tijdens de conferentie richt de discussie zich op het onderwijs van de toekomst, maar ook op het evalueren van de kwaliteit van het onderwijs en het meenemen van onderzoeksresultaten in het overdenken van onderwijs.

Bron: Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(5), 51-57
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Ontwikkeling en onderzoek – Meetkunstnascholing, de plek voor ontwikkeling van professionele vaardigheden (jrg 38 nr 3, 2019)

Het Meetkunstproject richt zich op het versterken van creativiteit door het koppelen van beeldende kunst en het onderdeel meetkunde uit rekenen- wiskunde in lessen. Belangrijk hierbij is de wijze waarop leerkrachten hun leerlingen in deze lessen ondersteunen en motiveren.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek – Wat werkt (niet) in het reken-wiskundeonderwijs? (jrg 38 nr. 3, 2019)

Review van wetenschappelijk onderzoek naar de samenhang tussen het onderwijsleerproces en reken-wiskundeprestaties van leerlingen in het basisonderwijs.

Lees verder