Weten Jaargang 36 nummer 5 2017 Gratis
Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek - Passende perspectieven rekenen in de overgang van po naar vmbo (Brandt, 2017)

Ontwikkeling en Onderzoek – Passende perspectieven rekenen in de overgang van po naar vmbo (jrg 36 nr. 5, 2017)

Door: Brandt-Bosman, R. & Logtenberg, H. (2017).

Passende perspectieven bestaat uit een set doelenlijsten en leerlijnen waarmee scholen in staat zijn om voor deze leerlingen een passende leerlijn uit te stippelen en afspraken te maken over continuering van de didactiek.

Dit artikel bevat de aanleiding voor Passende perspectieven, een uitleg van de doorlopende leerlijnen rekenen, de inhoudelijke betekenis ervan voor het primair en voortgezet onderwijs én enkele praktische ervaringen van de auteurs over het werken met Passende perspectieven in de praktijk. De focus ligt hierbij op de overgang van het primair onderwijs naar het vmbo.

Bron: Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 36(5), 52-59
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Verslag van de 37e Panama-conferentie ‘Rekenen-wiskunde DOEN’ (Jrg 38 nr 5, 2019)
Lees verder
Directe instructie en probleemoplossen op basis van een cognitieve onderwijstheorie (jrg 38 nr 5, 2019)
Lees verder