Praktijkonderzoek Jaargang 38 nummer 2 2018 Gratis
Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek - Practica in de lessen rekenen-wiskunde en didactiek op de pabo (Markusse, 2018)

Practica in de lessen rekenen-wiskunde en didactiek op de pabo (jrg 38 nr. 2, 2018)

Door: Markusse, A. & Van Galen, F. (2018).

Wanneer we Freudenthal (1991) volgen en het leren van wiskunde beschouwen als een proces van geleide heruitvinding, moeten we dat ook laten zien in de lerarenopleiding. Wij pleiten in dit artikel voor onderzoekstaken voor studenten die hen in staat stellen wiskundige ideeën te ontwikkelen, om hen op die manier voor te bereiden op het ondersteunen van kinderen in een vergelijkbaar proces van geleid heruitvinden.

Bron: VVolgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 38(2), 47-55
Van de redactie (jrg. 38 nr. 3, 2019)

Redactioneel van de hoofdredacteur van Volgens Bartjens, Cathe Notten.

Lees verder
Bewijs uit het gerijmde – Berekenend (jrg. 38 nr. 3, 2019)

Huisdichter Jaap van Lakerveld vraagt zich af waarom het woord 'Berekenend' toch zo'n slechte reputatie heeft...

Lees verder