Redactioneel Jaargang 38 nummer 1 2018 Gratis
Redactioneel Volgens Bartjens - Jong geleerd (Cathe Notten, 2018)

Redactioneel – Jong geleerd (jrg 38 nr. 1, 2018)

Door: Cathe Notten

De hoofdredacteur van Volgens Bartjens, Cathe Notten, bespreekt de inhoud van deze editie van het blad.

Bron: Volgens Bartjens, jaargang 38, nummer 1 (2018)
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Ontwikkeling en onderzoek: Het bevorderen van creativiteit in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool (jrg 39 nr 4, 2020)

De auteur onderzocht in haar promotieonderzoek hoe creativiteit van (bovenbouw)leerlingen kan worden bevorderd in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek: Reken-wiskundeonderwijs voor (potentieel) hoogpresterende basisschoolleerlingen (jrg 39 nr 4, 2020)

De Inspectie van het Onderwijs onderzocht op 197 basisscholen hoe het reken-wiskundeonderwijs aan (potentieel) hoogpresterende leerlingen wordt vormgegeven. In dit onderzoek werd gekeken naar mogelijk effectieve onderwijskenmerken op 4 niveaus: de leraar, de les, de school en de leerling.

Lees verder