Weten Jaargang 35 nummer 5 2016 Gratis
Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek - Verslag van de 34e Panamaconferentie (Lit, 2016)

Ontwikkeling en onderzoek – Rekenen-wiskunde over( )denken – Verslag van de 34e Panama-conferentie (jrg. 35 nr. 5, 2016)

Door: Lit, S.A., & Keijzer, R. (2016)

Ieder jaar vindt in januari de Panama-conferentie plaats. In 2016 was het thema: ‘Rekenen-wiskunde over()denken’. Dit verslag laat zien hoe de conferentie onder andere plaats bood aan het overdenken van de toekomst van het reken-wiskundeonderwijs.

Bron: Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 35(5), 57- 63
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Ontwikkeling en onderzoek – Meetkunstnascholing, de plek voor ontwikkeling van professionele vaardigheden (jrg 38 nr 3, 2019)

Het Meetkunstproject richt zich op het versterken van creativiteit door het koppelen van beeldende kunst en het onderdeel meetkunde uit rekenen- wiskunde in lessen. Belangrijk hierbij is de wijze waarop leerkrachten hun leerlingen in deze lessen ondersteunen en motiveren.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek – Wat werkt (niet) in het reken-wiskundeonderwijs? (jrg 38 nr. 3, 2019)

Review van wetenschappelijk onderzoek naar de samenhang tussen het onderwijsleerproces en reken-wiskundeprestaties van leerlingen in het basisonderwijs.

Lees verder