Doen Jaargang 38 nummer 3 2019 Gratis

Spel in de rekenles – Clever (jrg. 38, nr. 3, 2019)

Door: Anneke Noteboom

Bij het rekenspel Clever moet je je hersens gebruiken! Bij Clever gaat het om handig spelen en redeneren en niet zo zeer om handig rekenwerk.

Door je stappen te beredeneren en zo slimme keuzes te maken zorg je ervoor dat je het voor jezelf goed regelt en je het voor de ander moeilijker maakt. Dat is ook 'clever' spelen! Een simpel spel dat boeiend blijft, omdat je op zo ontzettend veel manieren aan je punten kunt komen. Het blijft zoeken naar wat nu handig is en wanneer....
Bron: Volgens Bartjens jaargang 38 nummer 3
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Ontwikkeling en onderzoek – Meetkunstnascholing, de plek voor ontwikkeling van professionele vaardigheden (jrg 38 nr 3, 2019)

Het Meetkunstproject richt zich op het versterken van creativiteit door het koppelen van beeldende kunst en het onderdeel meetkunde uit rekenen- wiskunde in lessen. Belangrijk hierbij is de wijze waarop leerkrachten hun leerlingen in deze lessen ondersteunen en motiveren.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek – Wat werkt (niet) in het reken-wiskundeonderwijs? (jrg 38 nr. 3, 2019)

Review van wetenschappelijk onderzoek naar de samenhang tussen het onderwijsleerproces en reken-wiskundeprestaties van leerlingen in het basisonderwijs.

Lees verder