Het Meetkunstproject richt zich op het versterken van creativiteit door het koppelen van beeldende kunst en het onderdeel meetkunde uit rekenen- wiskunde in lessen. Belangrijk hierbij is de wijze waarop leerkrachten hun leerlingen in deze lessen ondersteunen en motiveren.
Weten
Jaargang 37 nummer 3 2018
Succesvol leren rijgen – Aftrekopgaven met tientaloverschrijding
In de cursus Met Sprongen Vooruit neemt het rijgen op de lege getallenlijn een belangrijke plaats in. In dit artikel laat Marije van der Laan zien dat de keuze voor deze strategie bij het leren rekenen tot en met 100 gerechtvaardigd is. Vervolgens doet ze een aantal aanbevelingen hoe de lege getallenlijn geïntroduceerd kan worden.
Bekijk alle artikelen uit deze editieOntwikkeling en onderzoek – Meetkunstnascholing, de plek voor ontwikkeling van professionele vaardigheden (jrg 38 nr 3, 2019)
Ontwikkeling en onderzoek – Wat werkt (niet) in het reken-wiskundeonderwijs? (jrg 38 nr. 3, 2019)
Review van wetenschappelijk onderzoek naar de samenhang tussen het onderwijsleerproces en reken-wiskundeprestaties van leerlingen in het basisonderwijs.