Columns Jaargang 37 nummer 3 2018 Gratis
van de voorzitter nvorwo - volgens bartjens (Meester, 2018)

Van de voorzitter – januari 2018 (jrg 37 nr 3, 2018)

Door: Francis Meester

Francis Meester is de voorzitter van de NVORWO. Ze vertelt over de visie van de NVORWO op het reken-wiskundeonderwijs.

Bron: Volgens Bartjens Jaargang 37 nummer 3
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Ontwikkeling en onderzoek: Het bevorderen van creativiteit in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool (jrg 39 nr 4, 2020)

De auteur onderzocht in haar promotieonderzoek hoe creativiteit van (bovenbouw)leerlingen kan worden bevorderd in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool.

Lees verder
Ontwikkeling en onderzoek: Reken-wiskundeonderwijs voor (potentieel) hoogpresterende basisschoolleerlingen (jrg 39 nr 4, 2020)

De Inspectie van het Onderwijs onderzocht op 197 basisscholen hoe het reken-wiskundeonderwijs aan (potentieel) hoogpresterende leerlingen wordt vormgegeven. In dit onderzoek werd gekeken naar mogelijk effectieve onderwijskenmerken op 4 niveaus: de leraar, de les, de school en de leerling.

Lees verder