Weten Jaargang 37 nummer 5 2018 Gratis
Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek - Op zoek naar een vakoverstijgende didactiek (Rijborz, 2018)

Ontwikkeling en onderzoek – Op zoek naar een vakoverstijgende didactiek voor rekenen-wiskunde en aardrijkskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs (jrg 37 nr. 5 2018)

Door: Rijborz, J.D. (2018).

Daphne Rijborz biedt in haar artikel een doordenking van de vakintegratie van de vakken aardrijkskunde en rekenen-wiskunde. Ze kiest daarbij drie perspectieven namelijk het maatschappelijk belang van het doordenken van deze integratie, het leren van leerlingen op de basisschool en het leren van studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs. Haar studie is een zgn. Delphistudie, waarin afwegingen worden voorgelegd aan experts om tot weloverwogen keuzen te komen.

Bron: Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(5), 41-50
Bekijk alle artikelen uit deze editie
Verslag van de 37e Panama-conferentie ‘Rekenen-wiskunde DOEN’ (Jrg 38 nr 5, 2019)
Lees verder
Directe instructie en probleemoplossen op basis van een cognitieve onderwijstheorie (jrg 38 nr 5, 2019)
Lees verder